سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا و سلام

باز علوم انسانی !؟

    نظر

سلام علیکم

باز حرف از علوم انسانی زده می شود و گنگره اش در سال آینده ، که در خبرها لابد دیده و شنیده اید ، و از این فراتر نمی رود ، دیدن و شنیدنش و خلاصه از حواس پنجگانه فراتر نمی رود و به تعبیر دیگر ثریایش همین است که گویا از ما فارسها به آن دست خواهد یافت !

شاید باورتان نشود ولی خواهید دید که در گنگره ی علوم انسانی هم مطلب فراتر از این نمی رود که مانعی ندارد ولی آنچه مسئله ی اصلی است باز تکرار مکرر کار این گنگره هم بروشی جز روش ارسطویی و یا بروش ریاضی و شایدم روش فازی نخواهد بود .

ساده برایتان گفته باشم اینه که نه تنها این کار بلکه هر کاری بنامی شروع می شود و اگر هم کاری با این منطقها که گفته شد صورت پذیرد هرگز به دو نام مثبت و منفی یا میان سفید و سیاه این دو یعنی خاکستری مورد ادعای منطق فازی صورت پذیر نیست بلکه با یک نام صورت می پذیرد .

ما که می گوییم بنام خداست ، و خدا را با نامی بعنوان مثبت منفی ، یا منفی و مثبت ما که نمی شناسیم و همچنین خاکستری سیاه و سفید یا سفید و سیاه .

حالا هم باز مسئله اصلی اینست که بنای گنگره را بچه نامی می خواهند بگذارند ؟

دقت بفرمایید که مسئله با این حل نمی شود که گنگره با آیاتی از کتاب خدا شروع بکار شود و گفته شود با نام خدا آغاز شده !

چراکه بقول استاد ما : مالک و ملک یا دارا و فرمانروای روز دین یعنی روز راه از آغاز تا پایانش خداست ، همو که رحمان و رحیم است ، همو که رب العالمین است ، همو از بچگی بما یاد داده اند که : اول کار ها بسم الله الرحمن الرحیم