سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا و سلام

شاهدومشهود

    نظر

    بسم الله الرحمن الرحیم ، ... .

سلام علیکم .

با خبر شدم که وبلاگ از مسجد چی باقیمانده ؟ بروز کرده و بمناسبت هم ، به مناسبت 22 بهمن .

مطلبش اینه :

باز ، از مسجد چی باقیمانده ؟

بسم الله الرحمن الرحیم .

سلام علیکم .

باز ، از مسجد چی باقیمانده ؟

      هر سال با فرا رسیدن ایام  دهه ی فجر (روزها یی که حکومتمان متولد شد) ، این سوال برام تکرار می شه و با خودم فکر می کنم  ، حالا که خدا کمکمون کرد و این فرصت رو به ما داد تا بتونیم یک مملکت با دین اسلام رو بر سرکار بیاریم ، آنهم نه ارزان بلکه با بهای سنگین خون هزاران شهید و از آن مهمتر با بهای عقیده های راسخ و محکم میلیونها نفر ، پس چرا همون موقع خشت اول را صاف نگذاشتیم ؟ واقعا حیف نبود ؟

     از پدر شنیدم ... شعار : «... حکومت اسلامی ...» ، که قبل از 22 بهمن در بین مردم و در تظاهرات و تجمعات شنیده می شد  ، بعد از 22 بهمن تبدیل شد به « ... جمهوری اسلامی! ... » !  چرا ؟

     با وجود غنای دین اسلام ، شکل حکومت از غرب گرفته شد .

 نه شرقی نه غربی  ، جمهوری اسلامی .

و از اون خون و عقیده ی راسخ و محکم که فقط منتظر یک اشاره بودند چطور استفاده شد؟

     مثل پیامبر اکرم (ص) در اولین روز ورود مسجدی رو بنا میکردیم  . و فرادا ، جماعت ، جمعه و حج را در جامعه جاری می ساختیم :

در هر محله خانه ها زیر مجموعه ی مسجد محل  

و مسجد های محل زیر مجموعه ی  مصلای نماز جمعه شهر

 و مصلاهای نماز جمعه شهر ها زیر مجموعه ی مصلای نماز جمعه تهران

می شد  .

اونوقت تو محل اگه یه شب کسی مسجد نمی آمد ، همسایه ها نگرانش میشدن که فلانی کجاست و چی شده که نیامده ؟ و ...  

واگر اینگونه می شد زمینه ی ظهور آقا امام زمان علیه السلام هم فراهم می شد . که به خانه کعبه تکیه خواهد داد در وقت ظهور شان .

      با تمام این حرفها یه مثل معروف هست که میگه : ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست.

بابا نذاریم کسی پیدا بشه ، که بگه  : از مسجد چی باقیمانده ؟

یا مهدی ادرکنی .

   مطلب این بود که دیدید ولی دیدم که در اظهارنظرات هم پدرشان حرفی زده که گفتم این را هم ببینید .

   حرفشان اینست :

سلام دخترم .

راستی سخنرانی این هفته ی برادر حسن رحیم پور ازغدی را شنیدی ؟ نه اینکه الان پخش میشه از شبکه ی یک سیما ، بلکه همون که جمعه ها پخش میشه ، من شنیدم .

از قضا در رابطه با مطلب تو بود ، ولی این دفعه حرفشان فرق داشت با مثلا اون حرفی که در نماز جمعه ی تهران گفته شد که از این قرار بود که هم کسانی که می گویند اگر چمهوری باشد اسلام از بین می رود ، وهم کسانی که می گویند اگر اسلام باشد جمهوری از بین می رود ، ایندو حرف غلط است : ( چراکه ) جمهوری اسلامی  یا بقول خطیب نماز جمعه مردم سالاری دینی را گویا اصلا پیامبر اعظم هزار و چهارصد سال پیش هم گفته اند !

حالا چه فرقی دارد حرفشان با این حرفی که در نماز جمعه گفته شد ؟ فرقش اینه که جناب ازغذی برای توجیه جمهوری اینگونه استدلال فرمودند که :

عقل یکی از منابع فقهی ماست .

گزینش حرف عقلا عقلانیست .

جمهوری حرف عقلاست .

پس حضرت امام ( ره ) یک اجتهاد فقهی داشته اند برای بنای ( جمهوری اسلامی ) .

خب ، حالا بماند مراد ایشان از عقل : ( چراکه ) بین ذهن ، عقل ایشان نمیشه زیاد فرق گذاشت ، همینطور فکر ، ذکر ، حفظ ، دل و حس ایشان .

همینطور بماند عقلایی که منظور نظر ایشانست : ( چراکه ) شاید یه دفعه طبق فرمایشات ایشان مثلا این چیه سکولار از آب در بیاد .

وباز : ( بشرح ایضا ) منابع فقهی ایشان : ( چراکه ) حتی کتاب الله و عترتی را هم عقل : ( گزینش ) می کند . یعنی منبع مبابع هم عقله .

ولی دخترم همینکه ایشان فرموده باشند که دین و آنهم دینی که خدا رضایت داده به آن که دین ما باشد ( : الیوم ... و رضیت اسلام دینا ) ، شکل حکومت را که اگر هم مهمترین مسئله نباشد از اهم مسائل است مسکوت گذاشته و پیامبر اعظم هم مثل حضرت امام ( ره ) شکل حکومتشان را برگزیده اند ، همین برای ارزشمندی حرفت  که پرسیده ای : ( از مسجد چی باقیمانده است ؟ ) را می رساند .

آری دخترم ، پیامبر اعظم صل الله علیه واله وسلم شکل حکومت را هم فرموده اند ، آنهم بر اساس وحی .

بله دخترم ، این درست که وقتی خدا فرمود : الیوم ... ، یعنی هرچی که جانشین پیامبر بگه همونه و در عصر غیبت هم هرچی جانشین امام بگه همونه ، ولی منکه تا یادم میاد فکر نمی کنم حضرت امام استدلالی مثل آن خطیب نماز جمعه یا حالا مثل جناب ازغدی فرموده باشند ، بلکه ایشان فرمودند و امثال بنده هم بفرموده رای دادیم : چراکه حرفشان برای امثال بنده حجت بود .

چراکه ما برای این انقلاب کردیم که دین حاکم بشه و حضرت امام هم رهبر دینی ما بود .

ما انقلاب نکردیم که عقلایی که عقلشان تا حسشان هم قد نمیده حاکم بشن ، که جناب ازغدی چراغ سبز به آنها نشان می دهند ، که بقول امام حسین علیه السلام : الاسلام والسلام ، در این صورت . 

اینم از حرف پدر و فعلا خدانگهدار .